W naszej szkole zajmujemy się nie tylko anatomią zwierząt domowych. Pragniemy w miarę możliwości pokazać jak najwięcej ciekawych gatunków podnosząc wiedzę i kwalifikacje naszych przyszłych lekarzy. Niedawno pozyskaliśmy z ogrodu zoologicznego zwłoki kajmana okularowego (Caiman crocodilus). Dwumetrowa samica padła na ostry stan zapalny narządów rozrodczych . W celu sprowadzenia ciała uzyskaliśmy pozytywną opinię i akceptację Ministerstwa Klimatu i Środowiska. Obecnie trwają wstępne zabiegi konserwacyjne i preparacyjne kajmana, który przez wiele lat będzie zapewne doskonałym materiałem edukacyjnym.
Pamiętajmy, że naturalny okaz w pracach anatomicznych pozwala między innymi uczniowi stwierdzić szereg cech jak: twardość, spoistość, układ tkanek i masę. Pozwala w rzeczywistym zorientowaniu się w stosunkach przestrzennych narządów i ich konstrukcji. Obserwacja morfologiczna odpowiada na wiele pytań z zakresy systematyki i przystosowań.
Nasz kajman z pewnością pozwoli uczniom odpowiedzieć na pytania: dlaczego trudno zabić krokodyla? Dlaczego krokodyl może mieć otwarte szczęki pod wodą?, i czy naprawdę ma serce z pełną przegrodą międzykomorową jak podają od ponad 100 lat wszystkie podręczniki zoologii i anatomii? Za 3 – 4 tygodnie przedstawimy sprawozdanie z postępu prac prosektoryjnych.