Kierunek przeznaczony dla osób kreatywnych, interesujących się reklamą i marketingiem oraz działaniami promocyjnymi. Osoby te powinny odznaczać się podzielnością uwagi, mieć wyobraźnię, być dobrze zorganizowane i rzetelne, lubiące pracować z ludźmi jak i samodzielnie oraz odznaczać się dużą kulturą osobistą.
Nauka trwa cztery lata i kończy się uzyskaniem tytułu technika (po zdaniu egzaminów kwalifikacyjnych).
Kwalifikacje wyodrębnione w zawodzie:
- AU.29. Sprzedaż produktów i usług reklamowych.
- AU.30. Organizacja i prowadzenie kampanii reklamowej.
W procesie kształcenia nauczysz się :
- sposoby organizowania oraz prowadzenia sprzedaży produktów i usług reklamowych,
- jak organizować oraz prowadzić kampanie reklamowe,
- jak projektować oraz wykonywać środki reklamowe,
- jak prowadzić własną działalność gospodarczą,
- jak stosować różne formy reklamy w kampaniach reklamowych,
- jak sporządzać budżet kampanii reklamowych i promocyjnych,
- jak planować i dokonywać zakupu przestrzeni reklamowej w mediach.
Ponadto:
- zdobędziesz cenne doświadczenie podczas praktyk m.in. w drukarni, agencji reklamowej,
- będziesz mógł zaangażować się w prace związane z promocją szkoły.
Przedmioty zawodowe:
- podstawy ekonomii,
- bezpieczeństwo i prawo,
- marketing,
- reklama,
- sprzedaż produktów reklamowych,
- zarządzanie własną firmą,
- pracownia grafiki komputerowej,
- pracownia rysunku,
- pracownia projektowania reklamy.
Przedmioty zawodowe rozszerzone: język angielski IT.
Zdobycie zawodu pozwala absolwentowi na kontynuowanie nauki w ramach studiów licencjackich lub magisterskich na następujących kierunkach:
- ekonomia,
- zarządzanie,
- reklama i marketing,
- reklama i promocja,
- handel i marketing,
- komunikacja w biznesie.
Perspektywy zawodowe (miejsca, w których możesz pracować ) :
- agencje reklamowe jako:
- agent reklamowy (pracownik działu obsługi klienta),
- pracownik zespołu do spraw obsługi zlecenia (account manager),
- autor tekstów i sloganów (copywriter),
- projektant grafiki (art. designer),
- pracownik działu badań rynkowych,
- działy marketingu i reklamy przedsiębiorstw produkcyjnych i handlowych,
- biura ogłoszeń i działy promocji środków masowego przekazu,
- agencje public relations jako organizator działań promocyjnych,
- własna działalności gospodarcza w zakresie reklamy.
- studia graficzne.