TECHNIK ORGANIZACJI REKLAMY – Zespół Szkół Przyrodniczo – Technicznych

TECHNIK ORGANIZACJI REKLAMY

Kierunek przeznaczony dla osób kreatywnych, interesujących się reklamą i marketingiem oraz działaniami promocyjnymi. Osoby te powinny odznaczać się podzielnością uwagi, mieć wyobraźnię, być dobrze zorganizowane i rzetelne, lubiące pracować z ludźmi jak i samodzielnie oraz odznaczać się dużą kulturą osobistą.

Nauka trwa cztery lata i kończy się uzyskaniem tytułu technika (po zdaniu egzaminów kwalifikacyjnych).

Kwalifikacje wyodrębnione w zawodzie:

  • AU.29. Sprzedaż produktów i usług reklamowych.
  • AU.30. Organizacja i prowadzenie kampanii reklamowej.

W procesie kształcenia nauczysz się :

  • sposoby organizowania oraz prowadzenia sprzedaży produktów i usług reklamowych,
  • jak organizować oraz prowadzić kampanie reklamowe,
  • jak projektować oraz wykonywać środki reklamowe,
  • jak prowadzić własną działalność gospodarczą,
  • jak stosować różne formy reklamy w kampaniach reklamowych,
  • jak sporządzać budżet kampanii reklamowych i promocyjnych,
  • jak planować i dokonywać zakupu przestrzeni reklamowej w mediach.

Ponadto:

  • zdobędziesz cenne doświadczenie podczas praktyk m.in. w drukarni, agencji reklamowej,
  • będziesz mógł zaangażować się w prace związane z promocją szkoły.

Przedmioty zawodowe:

  • podstawy ekonomii,
  • bezpieczeństwo i prawo,
  • marketing,
  • reklama,
  • sprzedaż produktów reklamowych,
  • zarządzanie własną firmą,
  • pracownia grafiki komputerowej,
  • pracownia rysunku,
  • pracownia projektowania reklamy.

Przedmioty zawodowe rozszerzone: język angielski IT.

Zdobycie zawodu pozwala absolwentowi na kontynuowanie nauki w ramach studiów licencjackich lub magisterskich na następujących kierunkach:

  • ekonomia,
  • zarządzanie,
  • reklama i marketing,
  • reklama i promocja,
  • handel i marketing,
  • komunikacja w biznesie.

Perspektywy zawodowe (miejsca, w których możesz pracować ) :

  • agencje reklamowe jako:
    • agent reklamowy (pracownik działu obsługi klienta),
    • pracownik zespołu do spraw obsługi zlecenia (account manager),
    • autor tekstów i sloganów (copywriter),
    • projektant grafiki (art. designer),
    • pracownik działu badań rynkowych,
  • działy marketingu i reklamy przedsiębiorstw produkcyjnych i handlowych,
  • biura ogłoszeń i działy promocji środków masowego przekazu,
  • agencje public relations jako organizator działań promocyjnych,
  • własna działalności gospodarcza w zakresie reklamy.
  • studia graficzne.